Tuesday, April 28, 2009

Dah 5 bulan tak kelik ni


aku rasa hari ni dah 4 atau 5 bulan tak kelik kapung ni, aduh memang rasa nak balik ni tapi apakah daya..baru nak mulakan hidup baru ni...mcam macam jadi, tapi takpa itu mungkin semua ada rahmatnya disebaliknya...berbalik kat kapung aku tu, kampung aku sebenarnya kecik sahaja ader laa beberapa kerat jer, tapi itu pung ada aliran politik masing- masing. Aku polak jenis yang campur semua, dari budak budak sampailah orang orang tua, selalu gak aku sembang dengan orang lama lama ni bes kalau kita dapat ilmu atau manfaatnyer, masih ada lagi beberapa orang lama kat kampung tu yang masih handal, nanti aku balik kampung aku bodek APA ADA. Sebenarnya..kalau waktu kundurilah yang paling bes kat kapung aku, sebab masa tuu ramai laa saudara dekat atau jauh dan geng geng lama berjumpa, dulu dulu kenduri kat kapung masih buat gotong royong besar atau keciknya kunduri tersebut, tapi semenjak dua menjak ni depa dah buat kenduri pakai katering dah, sebenar aku lansung tak setuju kenduri kat kapung macam ni, tak derrr Drama langsung, kira makan terus balik. Semua itu terpulang pada empunya badan, lama betul la tak makan kenduri...

No comments: