Thursday, June 11, 2009

Kisah Janda Yang Aku Pernah Kenal

foto hiasan je
salam semua...aku sebenarnya nak story satu kisah kat korang, dulu- dulu aku rajin keluar malam korang cakap jer kelab malam kat kel ell, semua dah aku jajah(dgn perasaan yang malu ni) heheehe. Lepas balik tu biasa laa perut lapar pegi laa lepak kat mana-mna kedai mamak yang menjadi tumpuan org macm pelita ker...so pada satu malam aku dgn member aku pung lepak la mamak kat Bangsar, restoran Pelita. Ohhhh lupa nak bertau nama kawan aku ni aku panggil Wan...bebudak panggil dia Simon(perut Buncit) dia ni PR dia memang power mana-mana pergi semua kenal mcm artis polak (dah lama tak jumpa mamat ni dgr cerita ada kat Uk). Bila lepak kat sini tiba-tiba ada orang lambai rupanyer ada kawan dia kat situ.. lalu mereka memperkenalkan diri pada aku sorang tu namanya Anne sorang tu Victoria...dan sorang lagi aku tk igt sapa ke nama. Perbualan pung berlaku aku pung certa la aku pung hebat jugak biasa la lelaki semuanya nak tunjuk hebat.Selepas tu aku pun bertukar la no hanpon dgn Anne ni, lepas tu aku pung berbalas la mesej dgn dia, sebelum tu Wan dah bertau aku diorang ni janda...agak liar jugak la. So aku jenis tak kisah berkwan jer setakat mana yang boleh, rupa-rupanya diorang ni nak kempen kat aku join satu MLM nama Lamberger sejenis produk mcm lampu alladin, tapi aku tak join pung hilang akal rm2500 kalau jadi ahli bodoh betul sapa yang masuk, lama kelamaan kalau ada apa hal aku la yang kena jadi driver kepada dua orang janda ni, bila malam minggu kekandang tu pergi la keluar kat mana mana kelab malam kat kat kel ell ni, aku pung selalu jugak lepak umah diorang ni tapi jadi tukang hantar makanan manja dgn ank diorang...cis siol betul. Kadang-kadang tu kalau aku aku bawak keta, diorang follow kat belakang rupa-rupanya dengan keta keta diaorang pun aku kena isi minyak..sial betul dalam hati aku masa tu (macam ni pun ada ka). Ok semasa berkawan dengan diorang ni aku pun dapat laa kenal rangkaian kawan-kawan mereka, fuhhhh boleh kata semuanyer janda..ada yang ada anak ada yang takde. Lepas tu citarasa hebat polak tu (aku layan je lah) Aku ingat masa bulan ramadhan yang mulia beberapa tahun lepas agaknya laa tiba-tiba kereta si Anne ni kena tarik dengan India, dia tel mintak tolong jadi ...aku laa yang kena bayar pakai duit aku dulu, katanya nak bayar balik aku percaya laa mentah-mentah, rupa rupanya hampeh.. ada la bayar sikit itu pung aku mintak beberapa bulan lepas tu .Semasa bulan ramadhan tu jugak diorang ni cuba berniaga hamper yang bungkus cantik-cantik untuk dihantar pada orang Kaporat kononnya, tapi aku laa yang menjadi mangsa, kalau ada barang yang dibeli kena la jadi driver, itu takper lagi la, so bila tiba waktu penghantaran ni.. aku lagi yang kena hantar. Merata kell ell, selangor aku pergi dan yang aku angin tu dah laa tak dapat apa apa duit minyak ker tol ker.. pe pon tak bagi...sial betul...lepas kejadiaan tu aku pung menghilangkan diri dari mereka ni, teruk kan perangai macam ni, bagi aku diorang tak patut buat macam tu, aku ingat aku lah orang paling baik kat kell ell ni, moralnya pengalaman mendewasakan kita. Sekarang aku dah berhijrah dudok umah sahaja.

4 comments:

Mohamad Faizal said...

member aku buat gak bisnes lamberger nie... komisyen 10-20k sebulan... camana la dia org buat... ish ish ish.....

tanjungkasau said...

aku pung tak tahu...aku rasa dia beli pakej 30k tuu, mahal lampu ajaib ni

Abg Din said...

hati2 berkenalan.....

hang nadim said...

abangdin> ada tak tel no yang diberi tu..saya buat iklan sewa lori utk kampeni kawan saya,tapi orang ni mintak Lori Trailer. Oooo abgdin masa tuu duit tgh banyak hehe