Tuesday, September 8, 2009

Nafsu Membeli

3 Tahun Lepas Aku Pernah Jual Nasi TOmato Tepi tuu

Sepanjang Bulan Puasa ni Pasar Ramadhan ada dimana-mana, jadi bagi kalangan yang Berkerjaya tempat nilah destinasi utama disinggahi sebelum pulang ke rumah, tapi tak semua Orang suka ke tempat ni, sebaliknya mereka lebih suka memasak dirumah lebih ekonomi dan menjamin kebersihan. Kadang-kadang dekat pasar ramadhan ni kita akan berjumpa dengan member lama, Bekas kekasih ke, skandal ke, musuh ketat ker ish ishh
tapi pasar Ramadhan dekat Taman TUN ni memang menduga keImanan..lain macam betul species kat sini, aku hanya mampu Menjeling..
TAHU TAK KENAPA ? Kalau berkunjung ke Pasar ramadhan ni bila tengok juadah dan aneka makanan nafsu kita melonjak aku nak tu...Aku nak nii...Tengok Ayam Golek panggang nak Seekor, Tengok Ikan Bakar nak jugak...
Tengok Lai chi Kang, tengok Cendoi...lepas tu tengok barisan kueh mueh yang panjang berwarna warni ..huh lagi tak tahan..
Balik rumah bila semua dah beli Mee Goreng sahaja yang dimakan dengan kueh, habis tuu yang lebih sapa pulak nak makan< kalau ahli keluarga yang ramai tuu takperlah..kalau ada Budak-budak bujang kat sebelah rumah cepat-cepatlah sedekah nanti dikata pulak makanan tak abis baru nak diberi kat Orang.

Semuanya berlaku disebabkan Nafsu yang tak terkawal, Nak tahu...aku pulak kalau tengok Ikan Keli Berlada dengan Daging Salai masak Lemak cilI padi Memang Bernafsu, pulak ada sambal bawang petai yang pedas tuu....."KAK NASI Lebihh sikit....."

7 comments:

jasrina said...

sedapnya masak lemak tu... :p~~

hang nadim said...

Jasrina> masak lomak cili padi Ikan Keli Salai campur dengan buah kuining pun sedap gak....

POSH76 said...

tu sbb aku yak suker p PARAM....kalu ramai tukang makan k...kalu tak membazir ajeer cik tong sampah yg makan..hehe

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

awk buat kte terliur dah haih...

asbesstos said...

Jangan memain ngan kak Jasrina tu.. beliau pakar gila mengiurkan org bila masuk blog dia.. kalau x cecah gambo leleh air liur reader dia x sah setiap ari.. hahhaahha

hang nadim said...

POSH76> PARAM tuuu..pasar ramadam ler yer pandainyer, hari ni menu per gaknyer..

notso_violet> dugaaan dibulan posaa...terima kasih...

hang nadim said...

asbesstos> ye laaaa aku pun pasan gak...Ohhh Ko muda dari dia ke.?..tapi dia Baik tau..Ahakss