Monday, July 19, 2010

Aku Langgar Indon dengan aku..aku naik ambulans sekali


Aku sebenarnyer pernah naik ambulans satu ketika dulu bila aku kemalangan melanggar 2 orang Indonesia yang sedang berjalan dalam gelap, aku tak perasan cuma bila nak langgar tuu aku pasan ada macam seperti ada menda kat depan aku tanpa sempat brek terus aku langgar...parah gak Wak Indon tuu patah kaki..aku pun masa tu ingat dah cedera sebab aku aku melambung jatuh ke jalan tar tuu...jalannyer betul berhampiran sekarang ada Flat dan Pangsapuri kat situ, Motor KRISS yg pakai ketika itu agak teruk semua patah tayar pun pecah. Kejadian ni berlaku tak silap aku 7 tahun lepas di jalan Tropicanaa Selatan berdekatan IBU PEJAbAT KEADILAN tu, Dulu tempat tuu kawasan jin Bertendang kereta pun jarang2 masuk, tapi hari ni kat situ penuh dengan kedai dan rumah pangsapuri dan mewah. Pada Ketika aku berniga kat situ..ermm aku dapat tender kantin berhampiran situ..boleh laa menampung dan belajar berniaga masa. Dengan kapcai Kris tu laa Aku ulang alik ke kampung kayu ARa berdekatan untuk membeli barang-barang keperluan.Aku Ingat lagi dalam pukul 8 malam kot, masa tu pangsapuri kat situ sedang rancak dibina, bila kejadian berlaku ramai laa geng indon ni turun mujur laa aku tk dibelasah. Ketika keadaan kelam kabut tu lalu sebuah Patrol Car sedang meronda, diorang la menelefon Ambulans jadi aku yang sedang kesakitan naik sekali la dengan Wak tu, aku cuma luka ditangan dan lutut rasanya

2 comments:

blueCITY® said...

salam,

heheheh
kenangan tetap dikenang walau manis atau pahitkan.

yup, opis i lepas tol bukit kajang tuh, silk hiway. naper tak singah leh belanja makan satay kajang heheheh...

semoga awak sentiasa dirahmati allah swt selalu. amin

hang nadim said...

Biru.>memang nk singgah..hari tu tgh explore hiway baru tuu..saya dari Cheras masa tuu tgk ada Sign ke Putrajaya so redah jer la..