Monday, November 29, 2010

Bagaimana Perasaan kamu jika kamu dimaki ketika sdg bekerja


Kerja aku ni sebenarnya memerlukan kesabaran yang tinggi kerana berdepan dgn pihak yg ingin siapkan kerja secepat mungkin, dan boss aku yang dengu lagi mengung tu. Walaupun aku tidak pernah brpengalaman dlm bidang ni, tapi mungkin aku dianugerahkan utk mnyelesaikan semua masalah, maksud cari jln mcmna nak selesaikannya(kalau tk bijak tk masyuk la) .kKerja aku memasang ICT bangunan kt atas ni la. Apa yang diberitahu maincon dan semua subcon perlu siapkan projek ni dlm masa 2 minngu lagi...aku pun dah tak sabar-sabar nak belah mmg sakit kepala penat...hari2 kena drive ke seremban. Tapi banyak jugak aku belajar dan kenal ramai org, sampaikan ketua pengarah sendiri pun kenal .......hehe. Hari ni dapatla aku melepak sehari sbb kerja dibuat oleh subcon kami, jadi tak payah laa pergi buang minyak je. Berbalik kepada tajuk hari ni, aku rasa sakit hati sekali dan rasa betul2 ishhhhh mujur aku takde senapang. kejadian berlaku hari sabtu kelmarin dimana satu sambungan G.I paip untuk telekom telah tercabut, semasa hari tuu aku mengawasi laa kerja yg dilakukan oleh subcon, melihat dimana ada kerosokan sebelum jalan diturap. Jadi kami terpaksa mengorek sedikit utk menyambung semula paid yg telah tercabut ni(paip ni masih kosong belum ditarik fiber) Tiba-tiba datang laaa projek manager maincon ni terus memaki aku dgn kata-kata yang boleh menyebabkan seorang yg hilang sabar hilang kawalan. Äku rasa benda kecik jerr takde sesiapa rugi...tapi mamat ni memang mencari nahas, aku yang risau budak2 tarik kabel ni sahaja, mungkin ada darah panglima sekali diambil besi mampus mamat ni. Pada sesiapa jangan laa berperangi mcm ni, aku dgn tauke subcon mmg laa bole layan..tapi budak2 yg kerja tuu yang aku risau. Masuk dalam paper metro muka depan..Nahh,,, PROJEK MANAGER DIBELASAH BERAMAI-RAMAI ,GARA-GARA KURANG AJAR

No comments: