Monday, October 10, 2011

Mee Goreng Basah Pecah Batu Lawin..


Aku dulu suka sangat makan mee goreng basah dekat pecah batu nii..masa tuu tiap minggu aku ditugaskan oleh mak saudara aku ambik duit getah dkt kg air pulau tuu, jadi upah nya aku singgah laa beli mee kt sini. Masa tuu Jalan Lama lagi kat situ selalu laa Geng2 lori balak berhenti mandi sbb dekat situu air nye sejuk. Orang kata suaminya tuu kerabat Raja dari pahang lepas tuu datang kt situu bukak tanah, berniaga dok situ sampai laa skarang, aku pun tak tau samaada perkara tuu betul ke tak? Tapi kat Lawin orang panggil dia engku. Pada ketika ituu lewat 80an kot.. mee goreng tuu mmg top.Bak kata orang meniti dibibir lagi2 kalau orang yang belanja lagi la sedap. Selalu yang masak Mee Goreng basah nii bini dia laaa, walaupun Mee yang dia masak nii sedap dan tersohor...muka dia tuu tak macam orang nak berniaga pun, kita tengok pun takut.. lansung aku tak paham memang sombong sungguh. Walaupun perkara tuu dh 25 thn berlalu aku masih lagi teriang2 kesombongannya dan riak mukanya tuu. Mungkin sebab tuu laa orang akan makan sekali dua shj lps tuu taubat tk singgah lagi. Sekarang diaorang masih lagi dudok kat tepi Jalan Baru tuu..jalan nak masuk Felda Papulut tuu..alaaa lepas dari Pekan Lawin dlm 1KM tengok belah kanan tuu. Ada kedai sebelah kiri..kalau dari Gerik sebelah kanan laa..aku pun dah 20 thn lps tak singah kedai tuu. Tapi mungkin sekarang dia berubah kot...kot..bydaway depa masih berniaga lagi tuu, singgah laa try Mee Basah tuu.

3 comments:

wak gelas said...

Jauhnyerr..

tengku siti habsyah said...

kamu orang mana ?
boleh kita komunikasi..

please replay my message

hang nadim said...

wak-jauh sungguh nu disana


tengku-tengku nii sapa yerr...anak tuan ponya kedai ke? marah kot