Friday, June 12, 2009

Gerik dulu dan sekarang





Aku sebenarnya terkilan jugak sebab Gerik agak ke belakang berbanding Daerah-daerah lain Perak, Walaupun Mantan menteri Besar Perak berasal dari Gerik tapi kemajuan yang dikecapi agak lambat dan tidak seiring atau sepadan dengan pengaruh yang ada waktu itu. Berbanding Pasir Salak yang begitu mengkagumkan aku,salah satu Mantan Menteri Besar Perak berasal dari situ bersungguh memajukan daerahnya. Kalau diharapkan Jalanraya di gerik yang baru ni bukannya peruntukan kerajaan negeri tapi dari kerajaan persekutuaan, per la yang ponya menteri besar hampeh...
Sebenarnya daerah Gerik sangatlah kaya kerana simpanan hutannya yang besar tapi ishhh maleh la aku nak story, aku selitkan gambar bangunan Umno gerik yang juga menempatkan Maybank dirasmikan pada tahun 1985 tak salah aku, kalau enkorang lepak kat arked mara atau kat tepi-tepi situ korang boleh tembak wifi kat situ. Gambar Gajah tu polak dah lama tuu, tak salah aku dulu kat depan tu ada masjid..masuk lorong kiri depan tu ada kedai gunting rambut pak abas..

11 comments:

khamsiah said...

Terima kasih banyak lepas rindu tengok gajah tempat akak lepak masa kecik kecik dulu

Anonymous said...

sy pn org gerik gak...sy pn bersetuju ngan pendapat saudara psl gerik yg terkebelakang pembangunannya...
sbnrnya gerik byk potensi utk dibgnkn...tnh2 yg luas kt gerik ni nape x diapplykn utk buat universiti cwgn ke ape ke???
gerik ade royal belum...TAPI nape gerik still camtu gk??? nothing's really changed...ni sume sbb politics yg maleh la sy nk sebut...

hang nadim said...

sapa nii yer..saudari kot...org mana tu? terima kasih lawat blog ni, org umno dulu sibuk cari kekayaan dan balak lupa nk majukan gerik..mengung ponya MB dulu.

Anonymous said...

sy dlu dok kt area pekan gerik...tp lani dh pndh ke ipoh...mmg pn dorg tu dok busy kaut balak...mb2 lain sume sbk bgnkn tmpt asal msg2...haish...ckp pn x guna...sy dgr kbr nk buat hsptl br kt grk..btl ke?

hang nadim said...

salam..mmg dulu ada cadangan nak buat hospital baru tapi tk tahu laa bila tuu..mungkin dlm rancanfan malaysia ke 100 kot..hehe, ohhhh skrg dok ipoh laa..tapi kalau awak pergi Manjung mmg dasat kemajuan kt sana dekat Gerik nii kena bukak sebuah Universiti yg besar atau pusat bebas cukai ke baru laa nmpak pesat bangunnye...

Anonymous said...

ngarut la kalo ckp pasir salak maju, sy lbh rela tggl di gerik dari kat sna..pkul 9 bandar dh mati..gerik smpai 2 pg pun still ok dh la bank komersil bnyk...korang pnya statement mmg ngarut..haha

hang nadim said...

tidakdikenali-maksud saya maju dalam pembangunan...Ramli Ngah Talib buat mcm2 semasa dia jadi Menteri Besar kt situ...

Nazirul Syazwan said...

Pak abas arwah atuk Saya.. Alfatihah untuk arwah

Nazirul Syazwan said...

Pak abas arwah atuk Saya.. Alfatihah untuk arwah

hang nadim said...

assalamualaikum lama tk bukak blog niii

hang nadim said...

alfatihah