Saturday, June 13, 2009

Pejuang Di Gerik suatu ketika dahulu




Bercerita pesal komunis ni, aku dulu-dulu 5-6 tahun lepas kot aku kenal dua orang ni. Seorang Mejar(B) Nayan dan sorang lagi Mejar(B)Hussin.Difahamkan waktu tu kedua-duanya bekerja dengan D'Aquarian Bhd. Kepunyaan seorang Datuk yang pernah bertanding YB tapi kecundang. Aku kenal diorang ni masa melepak sebuah restoran kat damansara utama, waktu tu petang-petang aku mesti ke situ (ada budak hong leong sungguhla lawa dtg makan waktu tu) Restoran mangga sekarang dah takder dah dijual jadi res cina, Opis diorang waktu tu dekat-dekat situ sekarang dah berpindah kat padang kota sunway damansara, Waktu tu petang-petang aku kesempatan la sembang dengan diorang ni. Aku selalu ajukan soalan pesal komunis dan pengalaman mereka, kata mejar Nayan (skrg dia kaya ooo org kanan datuk) waktu tu dia pangkat Leftenan Muda, katanya kenangan pahit yang paling sukar dia lupa apabila salah seorang orang bawahan terkorban akibat terkena jerangkap samar dalam satu operasi di lebuhraya timur barat gerik, dan katanya pada aku.. sampai sekarang dia masih terbayang kejadian itu. Waktu tu setiap kali lepak dengan dia pasti dia belanja tak sempat aku nak bayar. Agak lama tak jumpa dengan mejar ni, aku panggil mejar jer.

No comments: