Saturday, June 13, 2009

Sekarang Ni Musim Petai


Yang ni aku tak suke
aku suke
aku suke
Tak salah aku sekarang ni musim petai, petai ni buat penyedap untuk menambah selera makan nasi, kadang-kadang petai ni ada dijual dikedai Pak Lan Matnoh, atau dijual oleh peraih petai dari kenayat macam saudara yahya, atau tukang panjat pokok petai yang tak asing lagi di TanjungKasau saudara Man menantu aruah cher Man atau zali cucu makwa(yang jugak berkobolehan mengurut) harga petai mengikut musim la sekarang dijual dalam lingkungan rm3.00 untuk 5 keping tak salah aku. Aku pun mempunyai sepohon pokok petai yang telah berbuah yang benihnya diberi oleh bapak kawan aku dari kampung Lalang, tapi ayah aku yang tanam kat Bumi hijau tu. Aku tak sangka dah boleh makan rupenyer.

2 comments:

Udin said...

Meleleh air liur aku tgk gambar petai tu, tambah pulak petai rebus, sedap siut.

tanjungkasau said...

kalau nak makan petai kat kel ell ni kena pergi chow kit la, 4 keping rm4