Tuesday, July 7, 2009

Ibu pengsan selepas rayu Dilla pulang

TAPAH 6 Julai - Seorang ibu yang terlalu tertekan dan rindukan anak tunggalnya yang hilang sejak enam hari lalu, pengsan di hadapan sekumpulan wartawan di rumahnya di Taman Bunga Raya di sini hari ini.
Sebelum itu, Latifah Mohd. Sabri, 48, merayu-rayu sambil menangis meminta anaknya, Nur Fazilah Mohd. Yusof, 16, atau Dilla agar pulang segera ke rumah kerana terlalu bimbang dengan keselamatan anaknya itu.''Dilla baliklah, mak rindu. Kalau sayangkan mak baliklah nak. Mak tak marah, hari-hari mak tengok baju dan gambar Dilla.
''Dilla sayang mak kan, kalau mak salah mak minta ampun tapi kalau jadi sesuatu jangan menyesal," rayu Latifah.
Katanya, sehingga kini Dilla masih gagal dihubungi walaupun berita mengenai kehilangannya itu sudah disiarkan Mingguan Malaysia kelmarin.
Menurutnya, Dilla dipercayai keluar meninggalkan rumah kerana merajuk setelah dimarahi ibunya pada kira-kira pukul 7.30 pagi, Rabu lalu.

Dilla hilang setelah menghadiri kelas tambahan dan latihan hoki di sekolah dan tidak pulang terus ke rumah selepas itu. Aku baca cerita Dila dlm Mingguan Malaysia ahad lalu, mengikut cerita Dila ni telah berkenalan dengan seorang lelaki di dalam lama sosial mungkin Myspace atau frenster kot, jadi mungkin setelah diracun secara halus oleh seorang lelaki ni Dila telah hilang pertimbangan dan hilang dari rumah..Aku rasa ada kat sekitar Tapah ni..seterusnyaaa....
Dia dipercayai mengikut seorang lelaki yang dikenali sebagai Hadi malah rakan-rakannya memberitahu Dilla dilihat bersama lelaki itu menaiki bas ke Cameron Highlands.

Dalam pada itu, Samsudin berkata, pihaknya berharap orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai Dilla segera menghubungi Pusat Khidmat DUN Ayer Kuning di talian 05-4018002. (PENTING DI SINI SILA BACA YANG KAT BAWAH INI..>

Jelas beliau, kes seperti itu telah berlaku dua kali sebelum ini dan kedua-dua mangsa yang hilang ditemui dalam keadaan tragis iaitu mati dibunuh oleh lelaki yang melarikan anak gadis terbabit.(kalau rajin sila baca utusan muka depan)

No comments: