Saturday, August 15, 2009

MAKNA SEBUAH SENYUMAN ???

INilah Pekan Gerik...hang nadim asal orang sinilah


Ketika kita tersenyum di hadapan seseorang akan memberi erti yang sangat dalam, pada kesempatan ini saya cuba merenungkan apa makna dibalik senyuman. Sebagai insan biasa kadang-kadang kita terhanyut dengan senyuman seseorang. Dengan senyuman boleh membawa keberkatan, simpati dan hal-hal yang positif lainnya. Begitu pula dengan senyuman boleh juga membawa fitnah, bencana bahkan kecelakaan.....Para pujangga(pujangga la pulak) menggambarkan senyuman itu seperti magnet yang memberikan kekuatan menarik perhatian bagi yang memandang, apabila senyuman diberikan dengan tulus ikhlas akan nampak seperti sinaran kemuliaan yang menyilaukan dan memberi terang aura bagi sipemilik senyuman itu sendiri. Cuba anda hayati dalam hati yang jujur, Sudahkan kita senyum ? Kepada siapa kita harus senyum? Berapa lama senyum kita bertahan ? Bagaimana makna dari senyuman kita ? Senyuman kita tulus atau ada udang disebalik batu ?


13 comments:

Farhana said...

Hang nadim.. Heeeeee.. Nampak tak senyumanku untukmu??? Hak hak hak.. Senyuman ikhlas tau.. Takde udang sebalik mee punye.. Huhu.. Senyumlah senyumlah ahai cek mek molek.. Hik hik hik.. =p

maulana said...

Farhana> Nampak-nampak...nak pantun pulak
Dari Gerik ke Kuala Sepetang
Taiping pulak Bandar Warisan
Kalau nak makan Mee Udang Kuala Sepetang, Harganya 15hinggit sepinggan....

hang nadim said...

Farhana> Nampak-nampak...nak pantun pulak kat Dr. Farhana
Dari Gerik ke Kuala Sepetang
Taiping pulak Bandar Warisan
Kalau nak makan Mee Udang Kuala Sepetang, Harganya 15hinggit sepinggan....

jasrina rahim said...

XDD

hang nadim said...

Jasrina Rahim>....Pe dia tuu tak paham ler..

Farhana said...

Kekeke.. Udah makan dah mee udang kuale sepetang.. Udang sesaje mee tak nampak langsung.. Hahaha.. Tapi ramai sgt orang.. Tak suke.. Huhu.. Tapi yg ku makan tu RM 6 punya jek hang nadim.. Tak mampu mkan yg RM 15.. Takut tak larat nak berjalan nanti.. Perut penuh ngan udang jek.. Hahaha.. =p

hang nadim said...

Farhana> Dr. Ohh kalau yg rm6 inggit tuu Udang Import, kalau yang rm12-rm16 udang segar, penuh dangan udang..mcm mee rebus tapi kuahnyer cayaq. Akan Tetapi SedaPp..

iza~de~bintang said...

Bak kata Raihan..
senyum sedekah paling mudah
senyuman dari hati jatuh ke hati :)

iza~de~bintang said...

Bak kata Raihan..
senyum sedekah paling mudah
senyuman dari hati jatuh ke hati :)

hang nadim said...

iza~de~bintang> Bila terkenang sesuatu disatu waktu dahulu hang nadim senyum sendiri...ish ishh

Atikah said...

Salam hang nadim...

"Senyuman itu sedekah... but senyuman juga bisa meruntuhkan tembok iman seseorang..."

Salam ziarah....

en_me said...

gerik - been there done that ondway to pulau banding.. ehehe, salamm bro

hang nadim said...

Atikah> Ermm bila seorang lelaki yang lurus dan kurang daya tahan mendapat sebuah senyuman dari seorang Gadis yang menggoda...runtuh lah imannya yang dah rapuh ishh ishh

en_me> tuan ponya MEmang Lumayan...terima kasih kerana telah mempopulorkan Hang Nadim..Terima kasih sekali lagi..