Tuesday, October 20, 2009

Elok Jadi pisau cukur Dari buang Anak luar Nikah


Aku ada baca lebih kurang sinopsis Filem Melayu yang ditayangkan kat pawagam sekarang ni Gadis Pisau Cukur ker tajuknyerr, sebenarnyer kalau dekat KL ni berlambak ishh ishh cuma tak tahu jer, ye lah nak senang cepat. Dengan Kecantikan dan personaliti yang ada mereka bijak sekali memilih mangsa mereka, tapi ok lahh jugak sasaran mereka bukannyer orang sebarangan,
selalunyer mereka yang bergelar Datuk, ahli perniagaaan atau orang yang mendapat Durian runtuh 'orang kaya baru' ...Ehhh jangan laa marah aku ...betul per

Begitulah Sinopsis yang aku baca dari surat khabar tentang filem tersebut lokonan mantap Fazura dan Maya Karin. Akan tetapi janggut aku kalau tak dicukur seminggu atau ditrim muka memang tak emsem..heheheee
MUNGKIN seperti dibawah
Misalnya, seorang wanita yang berpendidikan tinggi dan mendapat pekerjaan yang bagus pasti tidak akan berkahwin dengan lelaki yang lebih rendah daripada martabatnya itu. Berkemungkinan dihalang oleh ibu bapa atau malu dijadikan bahan umpatan orang lain.

“Ibu bapa moden sekarang ini juga semakin memilih dan cerewet tentang bakal menantu mereka. Perkara utama diambil kira adalah pekerjaan, gaji, status calon lelaki itu sama ada layak atau tidak untuk menanggung hidup anak perempuan mereka,”

“Tidak semua wanita pisau cukur itu hidup bahagia dengan perjalanan hidup mereka. Ada yang menderita, menyesal dan bertaubat atas kelakuan mereka. Walaupun sebelum ini, motivasi mereka jelas (untuk mendapatkan lelaki kaya) tidak bermakna mereka tidak mempunyai moral atau tiada panduan moral,” aku cilok jerr.....

Berbalik pada tajuk Anak Luar Nikah ni, dimana boleh kata saban minggu dan selang beberapa hari ada sahaja kes seperti itu, aku pun konpius macama ner laa gadis-gadis yang mentah ni dan kebanyakkannye masih menuntut diinstitusi tingggi kemnudian terkandas begitu mudah terpedaya, dan merelakan, terpedaya, sakit kepala, kepada cinta. Ohhh cinta
kemudian Mengandung......adussssss pening aku. Kalau nak tahu kebenarannyer selalu lah baca surat khabar

2 comments:

ell_jay said...

dunia sekrang terlampau bebas.. maklumlah.. dunia tanpa batasan kan.. cant blame the family 100%.. kadang2 pengaruh luar lagi kuat.. walaupun semuanya bermula dari asas yang kuat but sometimes ada benda2 yang diluar kawalan kita.. just be careful..

hang nadim said...

ell_jay> aku setuju dengan kata-katamu itu, hanya didikan agama dan ingatan kawalan ibubapa dapat mengatasi gejala ini kan...Hati-hati yerr