Sunday, November 1, 2009

Kisah Mentua 3 Menantu


ALKISAH ada seorang ibu dengan tiga menantu daripada perkahwinan ketiga-tiga puterinya yang cantik. Si ibu mentua ingin tahu adakah ketiga-tiga menantunya itu sayang kepada mentua atau cuma anaknya saja.

Lalu dia memutuskan untuk menguji mereka secara perseorangan. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu bermotor ke tengah laut. He he he Kalau Nak Lebih lanjut sila...


Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu ke dalam laut. Si menantu tanpa berfikir panjang terus terjun menyelamatkan ibu mentuanya.

Esoknya ketika keluar rumah, si menantu pertama melihat kereta Nissan Livina diletakkan di depan rumah dan sehelai kertas bertulis: “Daripada ibu mentuamu”.

Giliran menantu kedua pula diajak ke tengah laut. Sekali lagi si mentua pura-pura terjatuh dari perahu. Menantu kedua terus terjun demi menyelamatkan mentua tercinta.

Esoknya di depan rumah menantu kedua melihat Toyota Alphard, dengan sehelai kertas tercatat tulisan: “Daripada ibu mentuamu”

Kini giliran menantu ketiga diajak ke tengah laut, si mentua kembali melakukan tindakan terjun ke laut. Tetapi, malangnya kali ini si menantu bercekak pinggang memandang ibu mentuanya yang tercungap-cungap di dalam air.

Dia berkata: “Rasakan!,” sambil memusingkan perahunya ke daratan.

Esoknya ketika menantu ketiga itu bangun, di depan rumahnya kelihatan Mercedes Benz S-Class terbaru berserta kertas bertulis: “Daripada ayah mentuamu.”

5 comments:

cik jijah said...

hehhehehe.. nih bukan mertua vs menantu dah ni.. ni kes bapak mentua nak carik mak mentua yang baru untuk menantu2nye.. hehehhehe...

hang nadim.. apa moralnya citer ni? :)

al-lavendari said...

saya syak menantu dgn ayah mertua dia ada komplot. hehe

hang nadim said...

cik jijah> Moralnyerrr Pak mertuanyerr memang satu kepala..kan kan

al-lavendari> agak-agaknyerr diorang buat komplot per tuu? tapi mak mertua banyak duit tuuu...

lanz_evo7 said...

xde cara lain ker??
ak kesian ar kt mentua tu.
zaman skrg agknye..
huhu..

hang nadim said...

Lanz-evo9> pak mertua dia paham.....menantu lelakinyer tu..