Monday, November 2, 2009

Sampai Johor Pagi Tadi...

Ini Dekat Mentakab..kalau datang sini Bau kuat dekat KIlang Getah
Dalam pukul 4 pagi tadi, aku gerak dari Kl menuju ke JB....mula-mula memang ngantuk gak melelong gak nampak gelap...gelap jerr, perjalanan lancar walaupun satu ketika aku mengantuk sangat sebab aku tak tido langsung, dalam kes-kes macam ni aku tak tido sebab kalau aku tido memang laa terbabas nanti, sampai JB dalam pukul 8.00 benti 2 kali....pastu jem setengah jam ada kemalangan Lori kat Hiway...

BILA semuanyerr selesai pukul 11 lebih masuk Hotel terus pengsan...tapi boring gak sebab member aku tak turun minggu ni, kalau dia ada boleh redah bandaraya....sebenarnya aku pun berapa arif jalan kat sini..

Esok mungkin gerak petang rasanya, sebab pagi Rabu Bos suruh pergi Mentakab pulak. Lapar laaa pulak JOm makan.....

6 comments:

Idris Talu said...

Assalamualaikum wr wb,
Kalau ke Mentekab (orang Pahang sebut camtu), singgahlah sat di Temerloh, pekena Masak Asam Ikan Patin Muncung - gerenti tak nampak mak mentua lalu. Tapi tanya le rege dulu, nanti kut tepaksa tanggal jam atau gigi mas kat tokeh kedai tu!
Wassalam - Idris Talu.
http://idristalu.blogspot.com/

hang nadim said...

waalaikumsalam Tuan Haji, kat belah mana Kedai tu yerr, mahal ke...nak pergi cari lah. Esok nak pegi Mentakab...nanti saya servey

iza~de~bintang said...

Jalanaaa ja kerja dia..bagus2 sebab saya suka baca travelouge hehehe... Ape pon hati2 memandu.

Idris Talu said...

Saya tak ingat dah nama kedai di situ, nama jalan pun dah lupa, maklumlah keluar dari Pahang tahun 1979. Boleh tanya. org Temerloh baik2. Org Temerloh ada yang bahasakan dirinya, "kawan" atau "kas", selain saya utk gantinama diri pertama. Pandai2lah berbahasa cara Temerloh. Jangan kata "kas ndak, kas sebut" sudahlah.
Selamat berkelana di bandar ikan patin!

cik jijah said...

wahhhh.. jalan2 aje dia ye.. jeles tau..

hang nadim said...

iza_de_Bintang> salam...semenjak menjak dua menjak ni asyik jalan jer lah. Minggu depan nak pergi Arau pulak...Sepanjang Perjalanan dari JB semalam hujan sepanjang jalan, agak lebat lah jadi benti-benti beberapa R&R. Bila Sampai Pagoh Berkenalan rombongan Bas org INDon..aku kelentong lebih kureng bertukar name kad...

Idris Talu> Kalau pergi sana pun balik Hari, pegi pagi Tengahari dah balik. Hari tak jadi pegi Esok kot......mentakab dengan Temerloh dekat dekat jer..

Cik Jijah> saya pun suka laa jalan-jalan ni, tapi tulah Kamera takde lagi.. nak gak merakamkan perjalanan ni