Sunday, May 30, 2010

Musim durian...dah mule

TOk Ketua kampung tanjung kasau

HYE...semalam mak aku telepon, katanyer durian dah mula luruh..TAPI buah yang lain-lain mcm moktang(rambutan), mangges, langsat, dokong bulan depan boleh la makan kot. Jadi aku rasa elok sangatlah aku pulang ke kampung minggu depan, sambil makan beberapa kenduri kawen sempena cuti sekolah kat kampung tu, boleh gak balik mengkedarah Duian, kalau ada lebih tuu boleh gak bawak balik Kolumpo..pas-pas kat kat sedara...kawan-kawan. Semalam Mak cakap ada buat kunduri kecik-kecik makan pulut duian ni..ada laa baca tahlil untuk orang dulu-dulu. Aku boleh layan pengat durian jer, kalau yang campur santan tuu tak berapa laa...Ok laa layan jer lagu OS ni.....

Oh kome, deghoyan dah berbunge
(dah berbunge)
Moh kite minang anok dare
(anok dare)
Anok dare, anok dare kote
(dare kote)
Teman jumpe di Padang Tenggale
(iye)

Kate deme, sakit jatuh cinte
(jatuh cinte)
Sakit lagi bile jatuh tangge
(jatuh tangge)
Kate deme, cinte itu bute
(cinte bute)
Nasib baik teman tak merabe-rabe
(rabe-rabe)

* Bile musim deghoyan
Deme mule bengkeng
Jangan silap sikit
Nanti deme tengking

Kalau musim deghoyan
Ramey berani nampor
Ape deme nak heran
Saman boleh bayor

Oh kome, dengoyan udah luroh
(udah luroh)
Lebih baik cepat pegi suloh
(pegi suloh)
Lambat sikit kome dapat habuk
(dapat habuk)
Kalau tido jawabnye tinggey pokok
(padan muke)

Duit deghoyan, yang tue nak ke mekoh
(nak ke mekoh)
Yang mude gatey nak menikoh
(nak menikoh)
Musim deghoyan banyok sedare mare
(ramey-ramey)
Bila nebas, seko tak nampak muke
(memang gitu)

7 comments:

POSH76 said...

musim buah mmg bess balik kg...lama tak nampak hehe

masMZ said...

yeay nak itootttttt....... hahahha

HonEyBuNNy said...

wahhhsana sini komfom durian..ehhe

wawa syaida said...

sedapnya duian tu....nak mintak tapau sikit leh tak...wat pos ekspres ke penang...bley tak =) weiyuuu

hang nadim said...

Posh> ada nii posh baru nak aktif menulis ni semula, mmg bes musim buah ni..sampai tk tk lalu makan.

MasMz> Jom laa...boleh beli pekasam nati.

HoNNeyBunny>lani mmg musim duian pung, kat pasar malam pun dah berlambak, suke duian ka..?

Wawa> terima kasih kerana singgah kat Kg saya ni, duian tk leh pos laa kena ban dgn kurier services

wawa syaida said...

ala...kenyit2 mata la sikit kat cik kak yang wat kurier tu...confirm lepas nye la duian tu =)weiyuuuu

hang nadim said...

Wawa> tak reti nak kenyit kt org lagu tuu..Sedap Oooooo duian nii..rugi2 sapa tk suka makan.