Friday, May 28, 2010

Tip Untuk Mengelakkan Kena Saman


SEBAGAI pengguna jalan raya, kita kena laa ambik tahu serba sikit perkara ni, Sebenarnya sebagai pengguna Jalan raya macam AKu ni yang selalu pergi sana pergi sini, macam-macam aku jumpa dan kadang-kadang bila memandu terleka, cuai seperti tak pakai tali pinggang, laju, langgar lampu syarat, himpit menghimpit(masa jem la). Tetapi kalau kena perangkap laju tuu tak tahu laa nak elakkan sebab abg trafik letak kamera kat tempat kita tk nampak, cuma kalau kereta dari depan tu dah bagi Lampu, terutama kat Lebuhraya pandai-pandai la Slowkan sikit....sila KALAU lampu syarat ni selalu terkena sebelah malam biasanyer kat Bandar Besar macam Kl, PJ ni laa. Ingat boleh lepas kuning tuu tiba-tiba ada ABANG kat depan, DALAM kes tak pakai tali pinggang ni kadang-kadang jalan tu kita tahu selalu ada ABG trafik, tapi mungkin hari tuu nak cepat baru lepas makan ke, pusing-pusing bawah jambatan terkena hari tu ada operasi. CARAnya Beri salam dulu, Terus mengaku "ADUhhh tak pakai tali pinggang la tadi Abg" lepas tuu sembang dengan dia elok-elok buat lawak sikit, Saya kerja dekat-dekat sini je Abg nak pegi Putrajaya bos suruh( Kelentong laa mana-mana pun) "Abang Saman ni berapa ratus.....aduhhhh banyak tuu kalau bagi Org tua kat kampung Sukor rahmat tuu" bila DIa dok membebel tuu terus counter attack "ABang Boleh Adjust" Bila dia kata "BERAPA" cakap je adaa dua merah je.. terus tarik pelan-pelan lipat kecik bagi je. "THANK u brader; Moralnyer bawak sembang dulu, diorang pun manusia gak sama macam kita dok kat tengah panas terik tuu. Semuanyer dalam kepala bila nak rehat tu...(KADANG-KADANG satu merah pun boleh jangan la cakap duit banyak, cakap laa Semalam Duit saya banyak penuh dalam beg ni, bayar tu bayar ni..ada ni banyak ni lagi

3 comments:

blueCITY® said...

salam hang n,
hahahhaha
tak ke rasuah namanya tuh
hehehheeh...

moral of the story
naik je keta:
1. ingat kena pakai tali pinggang keran keselamatan bukan kerana taku kena saman

2. tengok je lampu trafik warna kuning cepat2 slowkan bukab makin laju ekekekek...

3. sila2 bawa ikut halaju atau lebih 10km/jam sahaja hahahah..

saya dah serik kena saman dulu2 dan asyik bayo saman. rugi je duit tuh, baik soping dan makan2 kan.

dan saya jenis tak suka dan bagi2 duit nih, saya sign je dulu2 surat saman. atau saya borak2 terus lepas tak kena saman or bayar.
lalalalal

blueCITY® said...

oooo sorang ya, agak2 bila kita leh kapel ya, hahahhaha

hang nadim said...

bluecity> hahaha apa lah, sebenarnya nak memudahkan keja, anggaplah ia sedekah...sebenarnyer banyak sangat saman ni, saya pun tak nak baut camner