Thursday, June 24, 2010

Tempat Menarik Di Gerik berdekatan Kg. Tg Kasau laa

JALAN TERUS PERGI GERIK
Dalam perjalanan K.Kangsar-Gerik akan menemui Jambatan ni..sebelum itu bole la beli Ikan Pekasam kat tepi ni
BAGI mereka yang belum pernah ke Gerik dan bercita-cita nak pergi ke Sana, samaada ada Kenduri kawen ke, Seminar ker, nak memancing, melancong, bercuti, berburu, atau mencari-cari peluang perniagaan disana(peluang ni hanya terbuka kepada orang politk sahaja la sebab sini banyak kawasan balak dan ada berguni duit)menghantar anak ke MRSM kat sana ke. Perjalanan ke Gerik dari Kuala Lumpur bagi aku dah biasa, mungkin 3 jam, kalau naik bas tambah lagi sejam. Satu-satunye jalan dari KL ni boleh diikuti melalui Lebuhraya Selatan masuk ke Tol Kuala Kangsar, dari situ akan jumpa traffic light terus ke Gerik, kalau ke kiri saudara-saudari bole ke Taiping melalui jalan persekutuan(jalan lama la).....KALAU taknak bayar tol boleh laa ikut melalui jalan belakang ikut Kuala Selangor, terus ke Lumut keluar ke Taiping..Seronok jugak ikut jalan lama ni, tak payah bayar tol tapi perjalanan agak panjang la, tapi bole la melihat keindahan sepanjang jalan. APA_APA pun Aku mesti fofulorkan Kampung aku dulu satu DUNIA, dekat kampung ni tempat yang MENARIKnyer ialah (AKU TENGAH PIKIR) ???? Kalau suke masuk hutan kena pergi la ROYAL BELUM tuu, tapi nak masuk sini kena buat permit dulu, bila sampai sana ada org akan uruskan cuma bayar sahaja. Memancing di Tasik banding, melawat perkampungan orang asli disana. Dari Gerik Saudara boleh meneruskan perjalanan ke Kelantan( dlm 2jam) ke Thailand(sejam) ke Penang (sejam...lebey skt)

4 comments:

Awek Tocang said...

macam syoklah! betul!

http://awektocang.blogspot.com

hang nadim said...

AweK> marilah melawat sini..banyak tempat menarik tau

blueCITY® said...

salam wak,

suka tgk view yg cantik
tgk alam lagi suka
bila mahu bawa saya jalan2 ke kampung hang nih
ekekkeke

hang nadim said...

Biru> salam...kampun saya pokok getah banyak laa hehe