Monday, December 6, 2010

Hati-hati Bila meluahkan kata-kata

Bak kata pepatah melayu 'Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya' . Sebenarnya bila kita nak berkata-ta ni jangan laa ikut sedap mulup sahaja, pikir dulu perasaan orang lain. Äku pulak jenis makan dalam saja...dan aku ingat setiap patah perkataan atau hinaan yang penah aku terima. Baik dari kawan-kawan, atau dari...saudara sendiri ke, sbb tu laa kalau ada saudara aku yang mulupnye begitu celupar skali, aku simpan sahaja satu hari nanti pasti kena laa tu...Kadang-kadang tuu boleh diterima, tapi apabila melibatkan maruah diri tuuu yang panas tuu, dlm hati sial betul...bila mlm dok terbayang je..sampai bersin tk boleh nak tido. oOOhhhh tekanan perasan oOooo. Kawan-kawan pun ada jugak yang perangai mcm tuuu...dulu2 mcm aku nak santau jee diorang ni hehe, tapi pada ketika itu laa. Aku pulak kadang-kadang tuu celupar jugak tapi tapi aku sentiasa pakai tapis...ye laaa takut jer org terasa. Sebenarnya artikel ni ditulis sebagai meluahkan kejadian yang terjadi ke ats aku..pada bulan lepas.......sekian terima kasih

No comments: