Tuesday, December 7, 2010

Selamat Menyambut Tahun baru hijrah

salam kepada smua pembaca, sebenarnya aku pun tk tau blog aku masih ada orang baca ke. Akan tetapi aku tk kisah aku tulis jer ape-pe yg datang dlm kepala ni. Hari ni umat islam mnyambut tahun baru dlm kalender islam, jadi mlm smlam kalau yang berkesempatan memohandan berdoa..tuuu alahdulilah lah. Kalau dekat kampung tanjung kasau ni dlm 10 hari lagi rasanye..orang kampung akan buat bubur shuro...tapi kadang2 ikut org jugak ade yang buat solo dan ade yang buat ramai. Bubur ni kalau sejuk dah jadi mcm kueh pun ade, tapi aku suka mkn masa tengah panas2, dlm bubur ni mcm2 ada..tak salah aku kaler nyer hijau....ermmm btl ke. Dah lama sgt tak makan ni mungkin kalau blk kampung bulan depan kalau org kampung buat aku bole try. Dulu sblum mkn bubur ni ada laa sedikit kunduri kecilan dipetang hari ada laa doa lebih kurang..ok nati aku cari gambarnye...

No comments: