Thursday, July 23, 2009

Mengejar Projek

Khutbah jumaat di masjid kelana Jaya sebelah komplek MAS hari ni mengkisahkan Fadhilat yang harus direbut oleh umat Islam pada Bulan Shaaban. Hari ini ialah 2 shaaban 1430 tahun islam, jadi diceritakan berbagai kebaikan sepanjang bulan syaaban ni..dan sebulan lagi kita akan melangkah bulan ramadhan bulan puasa u, lepas tu Raya la polak...cepatnyer masa berlalu Hari ini aku akan tulis apa sahaja yang terlintas dikepala otak ni, Aku sebenarnyer angin sikit ni pesal pagi tadi aku beli dua bungkus Nasi lemak lauk telor dengan kerang jer, nak tau berapa harganyer rm9 semuanya..ish tak puas hati betul aku, lepas tu masa balik jumaat tadi aku bungkus la polak Nasi Beriani lauk Daging, pakcik tuu charge aku rm11 ,aku pung heran jugak apesal la diorang ni batul-betul sembelih orang lepas ni taubat aku tak beli lagi, agak-agak laa bila nak letak harga, ni betul-betul nak cepat kaya...aku rasa diorang baru nak belajar berniaga ni...hudoh tul perangai.Sebenarnya Aku dari kelmarin lagi berkampung dengan Bos aku kat opis menyiapkan beberapa tender yang perlu di submit hari ni sebelum pukul 12 tghari tadi, lepas hantar orang tua ke kampung hari tu esok pagi-pagi dah ada kat Kolumpo.. kalau bos aku dapat pojek ni, aku pung dapat tempiasnyerr doa-doalah yerr.... Ohhhhh Satgi aku nak balik kampung lagi kalau nak duian jom la ikut...duit lagi

12 comments:

JiEjAh_DeEn said...

uikkkkkkkkk tercekik punya harga ..
nasib baik akak cuma sesekali jek mkn luar hehehe

hang nadim said...

hang nadim hari-hari kena makan luar :)

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

wooo...agak2 la nasik lemak kerang+ telor rm9??

perkhh...mahal la rezeki dorg lepas ni

hang nadim said...

hazerin>sebungkus rm4.50, aku beli dua daaa..nanti aku suruh MPSJ naik lori...hehe

Farhana said...

Hang nadim mkan 2 bungkus nasi lemak ke? Haha.. Tu laa.. Mkan luar lagi, ape kate masak.. Haaa.. Kan jimat kan.. Tol tak hang nadim??? Heehee.. =p

cikgu liza said...

mahal nyeeeee... hmmm.. bak kata suami saya.. nak cepat naik haji kot ...

GRuNGe said...

Waaaahhhhh. Cekik darah ek. Mentang2 lepas Jumaat, orang pusu2 datang nak makan.

hang nadim said...

Aku tengok Nasi Beriani Menarik jer..Aku tapau la. GRuhh ko rajin menulis gak yer

iza~de~bintang said...

kalau dapat tempias rezeki tuu belanja lah kenkawan... tapi takyah lah nasi beriyani daging yg mahal tu :)

gjiEsaLim said...

kg kat ne bro??nk ikut..ahaks..

DaliaLiyana said...

eee..cekik darah tul...apsal mahal sgt??
melampau la....

hang nadim said...

Farhana>Kalau nak resepi bole tanya saya laksa johor ke soto ke
iza~DE~Bintang>Hang Nadim nak belanja Mee Udang kat kuala sepatang teiping
DaliaLiyana>cunnyer namer Orgnyer mesti cun ni...depa ni baru berniaga tu pesal laa