Monday, August 31, 2009

Seorang Pemuda Yang 'Hebat'

Semalam aku melepak dengan kawan aku, seorang pemuda dari Kelantan, semasa ditempat tuu Tv menayangkan Iklan sebuah Syarikat Bas Ekspes yang meningkat naik ,disebabkan dia orang Pantai Timur dan Pernah manjadi Pembekal Kerajaaan dahulu, member aku ni kenal dengan ramai player-player sebelah sana. Aku lantas bertanya dengannya "Mung penah Dengar Satu Kampeni ni, dulu-dulu Bas Ekspres Nie selalu accident tapi lama dah kena tutup?"..Member aku gelak sakan, katanya ketika dia berada disebuah Negeri Di Pantai Timur, dia penah berjumpa dengan Orang yang bertanggjawab menubuhkan rangkaian BAS ni, kisahnya mungkin 12 tahun dulu kot..katanya pemuda ni Muda lagi umurnya dalam lingkungan 31thn kot badannye lebih mcm aku katanya, 'Dia' ni seorang Lulusan dari Negeri tapi sangat bijak dalam hal ehwal bank, koperat dan selok blok undang-undang berkaitan Pinjaman ni. Member aku bercerita lagi....'Dia' ni sangat rapat dengan orang Politik. Aku diberitahu Konsortium Bas dia mendapat sejumlah pinjaman Wang hampir ratusan juta ringgit dari Bank. Kata member aku 'Dia' ni menubuhkan rangkaian Bas hanya untuk mendapat wang dari Bank sahaja dan langsung tak menghiraukan urusan Syarikat dan memang dalam perancangannya Syarikat Bas itu yang nampak GAH dengan rangkaian Bas akan ditutup dalam jangka 2 tahun. Syarikat ni dah lama tutup pon..Aku rasa 'DIA' ni sekarang mungkin hidup senang lenang sekarang...entahlahh

6 comments:

Cik Skaf said...

salam. huhu dah menyalah gunakan amanah dan kepercayaan orang kalau mcm tu..

* tapi kita nie mcm bersangka2 aje, tak tau pun apa sbnarnya berlakukan? mmg betulke Dia sengaja menyelewengkan duit? Baik dgn org politik tidaklah sgt dpt menjamin kelululasn pinjaman bank.

hang nadim said...

cik Skaf> Tapi aku ingat lagi kampeni ni memang kebal Kan, Selalu ade Kemalangan yang melibatkan nyawa, pemandunyer pulak bila naik mahkamah semua penah ada kes lampau, Bas ni dulu banyak aku tengok Tersadai.....

cikgu liza said...

ehhhh.. takkan dia terlepas mcm tu ajek.. mana boleh hidup mcm biasa dgn duit haram weehhhh.. aku terguna duit kelas yg tak smpi berapa puluh pun dah pening... pelik betul la org cenggini..

hang nadim said...

cikgu liza> entahlah..cikgu mungkin dia sekarang berada diluar Negara dan tinggal di Penthouse...ishh ishh

blueCITY said...

ingatkan syarikat bas sani yg kolor merah tuh. dia aktif lagi, masih muda dan kayos gila..

=)

hang nadim said...

BlueCITY> oOoo BUKAN-BUKAN, Syarikat ni dah lama tutup...