Monday, November 2, 2009

Berhati-hati Bila Mandi Air Terjun ni


Aku selalu baca dalam akbar atau berita dalam TV berkenaan Kejadian lemas dihanyutkan oleh arus deras semasa sedang mandi sungai atau pergi berkelah...Dalam perhatian aku kejadian ni selalu berlaku pada mereka yang jarang-jarang mandi sungai...kadang-kadang melibatkan kehilangan nyawa atau hampir-hampir......
DARI_kecik-kecik lagi orang tua dah pesan dah kalau nampak hujan atau gelap dekat atas tuu, janganlah pergi mandi sungai atau dok main-main tepi sungai, pulak Sungai atau AIr terjun tu tercorok dalam hutan.
Sebenarnya Lokasi Air Terjun atau air sungai yang jernih-jernih ni mana ada kat tepi kampung, selalu ni kena berjalan atau masuk ke satu temnpat dulu yang tidak berjauhan dengan hutan rimba.

Sebenarnya Air Hujan dari hutan memang laaa kadang-kadang kita peraasaan mula-mula jernih, tiba-tiba nampak sampah pulak....APa lagi lari laa menyelamatkan diri. Kepala air ni kalau datang terus deras air jadi keruh, Cepat betul air datang.........Sebenarnya Aku pun takder pengalaman menda-menda macam ni
Kalau hujan....tunggu apa lagi baliklaa

Namun aku bersimpati dengan kejadian budak UTAR yang dihanyutkan kelmarin


4 comments:

cik jijah said...

hmm.. malang tak berbau.. seronok2 lama2 jadi duka pulak..

jijah mmg takut mandi sungai.. sbb geli kat katak.. ular.. eeee..

Ella said...

dah lama tak mandi kt air terjun.

tempat2 mcm ni org selalu kata 'keras' sikit.

kene lebih berhati2 dan berwaspada.
Tak boleh lupa diri masa mandi2 tu..

Simpati dgn mangsa yg baru ni.

Mawar_berduri said...

salam,
tu la ble nak mandi air 'terjun' ni kena SANGAT berhati2...kita tak tau ape yang bakal 'terjun' dari atas ...

hang nadim said...

cik jijah> terlebih dahulu hang nadim mengucapkan terima kasih yang tk terhingga kepada Cik jijah, ella, mawar, biru, lavendari, cik Masz, dan semua bloggers kerana memberi komen, kadang-kadang aku tak sempat melawat Blog semua.....terima kasih
Saya pun dah lama tk mandi sungai, tapi kalau mandi Sungai Pagi-pagi Best OOOOooo..per lah Katak pun takut ishhh

Ella> Orang kata nak mengembalikan Aura, mandi laa Air terjun bila kena tempias air tuuu nati BEr AUra ...hati-hati

MAwar> Dekat tempat saya pun ada Air terjun tapi dah lama tak pergi situ...PE yg ada kat atas yerr...ORANG melabur ke hehee