Wednesday, March 31, 2010

Suara wanita 'SUBUR' seksi


BARANGALI tidak ramai lelaki mahupun wanita yang menyedari hal ini-bukan sahaja lelaki yang mengalami perubahan suara tapi jugak wanita. Indah dan uniknyer ialah perubahan suara wanita berlaku semasa sedang subur. Dan mengikut kajian sebuah Universiti di New York, suara wanita yang sedang subur, akan menjadi lebih seksi,
..ERmm suara bagaimanakah dianggap seksi? Serak basah,nyaring merdu atau halus. Tentu sekali suara yang menarik dan mudah melekat dihati terutama kepada lawan jenisnyer.
Jika masih sukar membezakannya dengar suara seksi penyanyi dari sini atau tempatan cthnyer....mungkin ELla kot, Beyonce.. Dalam kajian itu, pengkaji merakam suara wanita yang sedang subur pada waktu biasa. Rakaman itu kemudiannyer diperdengarkan kepada orang lain untuk mengetahui suara mana yang lebih menambat hatidan menarik.
Menurut pengkaji peubahan hormon perempuan semasa subur dapat mempengaruhi suaranya. Semasa subur , ada beberapa perubahan struktur hormon wanita lain iaitu kombinasi antara meningkatnya horman estrogen dan kelenjar pituiari.
Hormon estrogen ini rupa-rupanyaa tidak hanya mempengaruhi sistem pembiakan tatapi juga ciri kewanitaan seorang wanita.

Kesimpulannya jika wanita mahi memikat lelaki idaman ataupun suami sendiri, waktu terbaik melakukannya ialah semasa sedang subur. Jika mahukan sesuatu daripada kekasih atau suami, mintlah waktu subur.
Sebenarya suara seksi akan mudah diingati dan membekas di hati. Dari mata turun ke hati, begitu jugaklah dari suara seksi turun ke hati

4 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Ouh.. Begitu ke.. Tak pernah tau pun. Nampaknya kena kurang bercakap laa pasni.. Nanti orang tahu.. Hik hik..

hang nadim said...

DRfahana. laaa ni keje katospital mana..dekat kl ni ke

masMZ KaKiJaLaN said...

Dari mata turun ke hati, begitu jugaklah dari suara seksi turun ke hati?

he'ehhh gitu jugak ye?!

hang nadim said...

salam Maz ohhhh u jatuh hati kat saya laaa..tak tau pulak saya heheehe. Macamner nak halau Spam ni masuk pening aku